Culinare necesse est!

Mindenfőző-mindenevő vagyok. Váncsa rajongó, már a Gróf Rétestészta óta, kb. Bár ez nem recept volt.

Friss topikok

  • húsgombóc: @juhizs: vedd úgy, hogy meghívtalak egy töltött akármire. (2012.06.26. 21:39) Átlagos délelőtt
  • húsgombóc: @zold290: Oppsz! Ritkán nézek be. :) Van egy csomag Hosan tip. pohánka tésztám, és valóban 67 % b... (2012.06.22. 10:43) Hogy készül a soba tészta - Japán 4.
  • húsgombóc: Igen, kása is lehet - akár sósan, akár édesen. (2012.05.24. 14:03) Pohánka =hajdina
  • húsgombóc: @zsanuária: Egyetértek. :) Néha nemkem is az az érzésem, egy-egy blog olvasásakor, hogy sosem főz... (2010.11.02. 14:56) A gasztroaffektálás természetrajza
  • Magdus01: Jó, jó a rigójancsi, de nekem van egy jobb. A tésztája liszt nélküli. Ha érdekel, majd megírom. (2010.04.09. 13:02) Háromnegyed rigójancsi

Kakaós cookie (kuki)

2012.10.10. 17:21 - húsgombóc

Címkék: gyors süti kakaós keksz

A fészbúkon ajánlották (moksha.hu) ezt a sütikét, tegnap este. Mivel a látvány elkápráztatott, azonnal látni akartam élőben!
Kicsit módosítottam a recepten, inkább az elkészítés módján, a hozzávalók nagyjából ugyanazok.

Hozzávalók 18-20 db-hoz:
150 g liszt
60 g kakaópor
fél csomag sütőpor
200 g kristálycukor
1/4 teáskanál gyömbérpor
1/4 teáskanál vanília őrlemény (1 vanília kikapart bele)
csipet só
60 g vaj
2 tojás
kb. 3 evőkanál porcukor

10-10 dkg kristály-, vanília- és nádcukrot habosra kevertem a tojásokkal. A lisztet, kakaót és sütőport külön tálba összekevertem. Ezután a két mixet  és a vajat összedolgoztam. A gyömbér kimaradt.

Kép0150 (480x640).jpg

Fél órát állt a hűtőben. 21 gombócot formáltam a tésztából, és ezeket porcukorba hengergetve a tesire rakosgattam. Sütő  200 C fokra melegítve várta a gombócokat. 12 percig sültek, eközben kicsit megnőttek és a képen láthatóan megrepedeztek. Isteni illat szállongott a lakásban. Melegen puha, ahogy hűl úgy keményedik a külső réteg. Nagyon finom, tömény fekete csokoládés íze van.

Kép0153 (480x640).jpg

Nagyon könnyű, gyors, látványos és finom!!!

Próbáljátok ki!

A bejegyzés trackback címe:

https://husgomboc.blog.hu/api/trackback/id/tr894831025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása