Culinare necesse est!

Mindenfőző-mindenevő vagyok. Váncsa rajongó, már a Gróf Rétestészta óta, kb. Bár ez nem recept volt.

Friss topikok

  • húsgombóc: @juhizs: vedd úgy, hogy meghívtalak egy töltött akármire. (2012.06.26. 21:39) Átlagos délelőtt
  • húsgombóc: @zold290: Oppsz! Ritkán nézek be. :) Van egy csomag Hosan tip. pohánka tésztám, és valóban 67 % b... (2012.06.22. 10:43) Hogy készül a soba tészta - Japán 4.
  • húsgombóc: Igen, kása is lehet - akár sósan, akár édesen. (2012.05.24. 14:03) Pohánka =hajdina
  • húsgombóc: @zsanuária: Egyetértek. :) Néha nemkem is az az érzésem, egy-egy blog olvasásakor, hogy sosem főz... (2010.11.02. 14:56) A gasztroaffektálás természetrajza
  • Magdus01: Jó, jó a rigójancsi, de nekem van egy jobb. A tésztája liszt nélküli. Ha érdekel, majd megírom. (2010.04.09. 13:02) Háromnegyed rigójancsi

Japán 1.

2009.05.22. 00:25 - húsgombóc

Címkék: kaja japán

Elhatároztam, hogy minden japán ételt, amivel majd találkozom leírok, fotózok.

Kép nem sikerült mindegyikről, de mesélni tudok.

Az első igazi találkozásom a japán kajával (tov. JK) nem túl romantikus, a Tokio Station labirintusában  esett. Amíg a vonatunkra vártunk (Hikari Shinkanzen) valami ebédféle után kellett nézni. A kínálat olyan bőséges, hogy nehéz választani több tucat vendéglő közül.. Végül egy take out megoldást választottunk, mert a kényelmes, leülős fogyasztáshoz kevés időnk volt. Egyszerű rizs és valamilyen rántott gombóc egyveleget választottunk, amiről kiderült később, hogy tkp. rántott csirke, kicsit meggombócolva. Finom volt.

Persze kaptunk hozzá törlőkendőt, pálcikát, fűszereket - helyes kis csomagba kötve.

Itt ért az első kultúrsokk, amikor fizettem, és valamennyi yent hagytam a pulton, a pincér kedvesen felvilágosított, hogy Japánban nincs borravaló.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Take out persze olcsóbb is van, én 850-et fizettem egy adagért.

Igen,és az első gasztro élményem még a Naritán történt, ugyanis vettem egy fél literes zöld teát. Kb. min. tízféle közül választhattam, megkérdeztem az eladó lányt szerinte melyik a legjobb. Később "vadásztam" erre a márkára, tényleg jó ízű, üdítő volt.

Persze a vonaton is lehetett vásárolni, a nálunk is ismert "zsúrkocsiról". Szendvics, rágcsálni való, bento, italok, kávé. A kávé finom , bár kissé gyenge az én ízlésemnek. Talán ez volt az egyetlen,  a kenyéren kívül, ami hiányzott a étkezések során.

Amikor 6 óra vonatozás után megérkeztünk Matsuyamába a vendéglátóinkhoz, már kicsit éhesen - hagyományos JK várt bennünket. Saláták, hal, rizsháromszög. De erről majd holnap.

A bejegyzés trackback címe:

https://husgomboc.blog.hu/api/trackback/id/tr61136621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2009.08.30. 22:47:47

Én is elolvastam az egész blogodat, egy ültő helyemben :-). Igaz, nekem könnyebb dolgom volt... sajnos. Olvasnék még. Fogsz még írni?
És egyébként: teljesen éhes lettem! És ez ilyen későn nagyon-nagyon egészségtelen! :-)


süti beállítások módosítása